newsletter from the bankers

איגרת תקופתית מספר 4

הבנקאים - איך בנקאות מימון לעסקים צריכה להיות

איגרת #4

1 באוגוסט 2021


״מחיר הוא מה שאתם משלם, ערך הוא מה שאתה מקבל״ וורן באפט.


קודם כל, תשמעו סיפור! לפני שבועיים, במהלך חודש יולי מתקשרת אלינו לקוחה. היא ובעלה פעילים בתחום הגנים והמעונות כבר מספר שנים ומקימים לאחר תקופה ארוכה של שותפיות עם אחרים עסק ראשון בבעלותם המלאה בעלות ניכרת של 3 מיליון שקלים (אשכול מעונות ל-170 ילדים!). תהליך ההקמה של המעון החדש קצת מתעכב ובלי לשים לב נשארו שבועות ספורים לסיים את הפרויקט והם עדיין לא הסדירו את המימון הנדרש למרות מספר פגישות עם הבנק. הפקיד בבנק, שכנראה מחבב את הלקוחות, אמר להם שהבנק לא מסוגל לעזור להם במסגרת הזמנים הזו אבל… שהוא שמע שיש חברה אחרת שיודעת את העבודה וכבר העמידה אשראי ללקוחות אחרים שלו ושלח אותם אלינו, לבנקאים. חייבים להודות שהיינו מופתעים בעצמנו אבל בהחלט מרוצים מהסיטואציה, אפילו הפקידים בבנק מבינים שיש בנקאות מימון אחרת.


באיגרת המידע הרביעית שלנו נשמח לסכם את החציון הראשון של 2021. לספר מה תכננו, מה עשינו בפועל ואיך זה נגמר. נדבר קצת על התוכניות שלנו ועל המיקוד  לחציון הבא.


כפי שצפינו באיגרת השלישית שלנו, מוקדם במהלך  2021 הגענו לתיק אשראי פעיל של 10 מיליון שקלים. קצב הגידול בפעילות החברה עומד כרגע על כ-100%, בחציון הראשון השנה כבר העמדנו את כמות האשראי שהעמדנו בכל שנת 2020. על פי התוכנית הגענו למיצוי מלא של היכולות הכלכליות שלנו ופנינו לגיוס הון נוסף לחברה. לשמחתנו הגיוס הצליח ונענינו בחיוב ממשקיעים איכותיים ביותר וסגרנו את הסיבוב לאחר שלושה שבועות בלבד. במסגרת הסיבוב הצטרפו לחברה באופן רשמי כמשקיעים בעלי מניות השותפים הטכניים שלנו, האחים אסף וליאור שיפר. התגבורת הזו לחברה תומכת בפיתוח הכלים הטכנולוגיים שיעזרו לנו להמשיך ולתת שירותי בנקאות מימון מתקדמים, כמו שבנקאות מימון יכולה להיות.


אנחנו ממשיכים לשמור על איכות תיק האשראי שלנו, נושא קריטי בתחילת הדרך ובהיקפי הפעילות הקטנים. נכון להיום אנחנו עומדים על 0% הפסדי אשראי ומאשרים עדיין רק כ-19% מהיקף המימון בפניות אלינו.


בכל הקשור לשוק, טלטלת הקורונה והמצב בישראל: כמו שאנחנו רואים את זה השוק הישראלי חזר למצב הנורמלי הלא נורמלי שבו הוא פועל מאז הקמת המדינה. הקורונה נכנסת פשוט כמשתנה נוסף כגון מבצעים צבאיים. החל״ת והמענקים נגמרו ואיתם ההלוואות המסובסדות. עסקים טובים ממשיכים להצליח ולהידרש לשירותי בנקאות מימון כדי להגשים זאת. אנחנו חווים ביקושים הולכים וגדלים מעסקים איכותיים ביותר שמבינים שהערך שאנחנו מייצרים לעסק שלהם גדול ביותר. כמה גדול? אחת מהלקוחות הראשוניים שלנו היא חברה שבתחילת שנת 2020 לא הצליחה להמשיך ולהתקדם לאור בעיות בתחום המימון. היום היא מנפיקה את החברה בבורסה לאחר גידול של מאות אחוזים בפעילות, שלנו היה את הכבוד לתמוך בו.


מה מתוכנן לחציון השני של 2021?


הבנקאים מתמקדים בהמשך גידול תיק האשראי. לאחר שסיימנו את התשתית התפעולית, הטכנית וההון העצמי הדרושים לכך החסם היחיד הוא מקורות חוב. במהלך החודשים הקרובים אנחנו הולכים להתמקד בהרחבת מקורות החוב של החברה והעמדתם כאשראי באופן כמעט מיידי.


אנחנו כל הזמן מחפשים איך לייצר ערך ללקוחות שלנו ולא מסתפקים במציאות הקיימת בישראל לפיה יש בנקים וניכיון צ׳קים...


הצטרפו אלינו כדי לראות מה מימון בנקאי יכול להיות.


יונתן ברנד וצוות הבנקאים







דברו איתנו

אנחנו עוסקים במתן מימון יעיל לעסקים

״